Hurmanın faydaları neler  Hurmanın glisemik indeksi kaç

Türkiye de Ramazan sofralarının baş köşesinde yer alan hurma , aslında tüketimi sadece bir ayla sınırlandırılamayacak kadar yararlı bir meyve. Hz. Muhammed in en sevdiği , her gün muhakkak yediği gıdalardan biri olarak adı çok sayıda had

hurriyet
0

Palmiye ailesinden bir ağacın meyvesi olan hurma , Ortadoğu ve İndus Vadisi gibi coğrafyalarda binlerce yıldır tüketiliyor. Arap Yarımadası nın doğusunda MÖ 6000 lerden kalma hurma tarımı kalıntıları bulunduğu biliniyor.

Piyasada Acve (Peygamber hurması da deniyor) , Medjul (Kudüs hurması diye de görebilirsiniz) , Medine (Suudi hurması) gibi hurma türleri var. Hepsinin özellikleri farklı ama 100 gram  Hurmanın  kalorisi ve diğer besin değerleri ortalama olarak şöyle:

-285 kalori , üstelik  Hurmanın   glisemik   indeksi  oldukça düşük olduğu için bu kalori , kolayca kullanılabilir enerjiye dönüşüyor
-75 gram karbonhidrat , 65 gram şeker , 10 gram lif , 0 ,5 gram yağ , 2 ,5 gram protein
-Çeşitli miktarlarda A , B1 , B2 , B3 , B5 , B6 , B9 , C , E , K vitaminleri
-Yine çeşitli miktarlarda potasyum , fosfor , kalsiyum , magnezyum , demir gibi mineraller

Peki  Hurmanın   faydaları  nelerdir? Öncelikle yapısındaki lif bağırsakları çalıştırıyor , kabızlığı önlüyor.

Ayrıca hurma , ...

Haberin devamını okumak için TIKLAYINIZ


Paylas
Yorum Yaz
5 + 3 =