Türk bilim insanları ilk kez bir gezegen keşfetti

Türk   bilim   insanları  Güneş sistemine 212 ışık yılı uzaklıkta Jüpiter benzeri bir "öte-gezegen" keşfetti.

Yrd. Doç. Dr. Yılmaz ,"Bulduğumuz  gezegen  ile alakalı bir makale yazdık. Bu makale , astronomi literatürünün en saygın yayınlarından Astronomy&Astrophysics dergisinde yayınlandı" dedi.

Ankara Üniversitesi ve Ege  Üniversitesinde görevli öğretim üyesi üç Türk  bilim  insanı ile bir doktora  öğrencisi tarafından , Güneş sistemine 212 ışık yılı uzaklıkta Jüpiter benzeri bir  "öte-gezegen" keşfedildi.

Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü  Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mesut Yılmaz , yaptığı açıklamada , 2007  yılında Ankara Üniversitesi nden araştırmacıların liderliğinde başlattıkları ,  Türk , Japon ve Rus  bilim  adamlarından oluşan uluslararası bir proje çerçevesinde  sürdürülen "gezegen arama" çalışmalarının ilk meyvesini verdiğini söyledi.

Son yıllarda bir TÜBİTAK projesi ile de desteklenen bu çalışma ile  Antalya Bakırlıtepe de bulunan TÜBİTAK Ulusal Gözlemevi nde 1 ,5 metre ...